אם לא תתמקד, איך תתקדם ?
הרבה מהעסקים הקטנים והבינוניים מוצאים את עצמם מאבדים את הדרך ומרגישים ש"מרוב עצים לא רואים את היער".
עצמאיים, ניחנים לרוב ביצירתיות שמתורגמת בשלל רעיונות ואפשרויות רבות לפיתוח העסק- לכאורה אין בכך כל רע, אך יש סכנה של איבוד המיקוד העסקי דבר שעלול לפגוע בהצלחת העסק.
מה הפוקוס שלך?
חשבו לעצמכם היכן קל לכם ונוח יותר לקנות את המוצר שברצונכם לקנות: בכלבו על שלל מחלקותיו או בחנות המוכרת רק מבחר מוצרים כזה שברצונכם לקנות?
אני מניחה שהתשובה נוטה לאפשרות השנייה.
כולנו כצרכנים מחפשים להגיע ליעד המדויק שלנו מבלי לבזבז זמן ואנרגיה של חיפושי שווא.
ללא מיקוד עסקי באינטרנט – האתר שלכם הולך לאיבוד בין עשרות/מאות אתרים דומים ובכך מפספס את מטרתו העיקרית – פנייה ממוקדת של לקוחות אופטימאליים.
האם אתם זקוקים לפגישת מיקוד עסקי?
- יש לי כמה תחומי עניין אני רוצה לעסוק בכולם –איך אפשר לוותר?
- יש לי כמה תחומי עיסוק, אני מעוניין לבחור רק ב-2 תחומים – איך אוכל לבחור?
- התחלתי להשתעמם מהעיסוק שלי,אך איני מעוניין להחליפו ,האם יש אלטרנטיבה שלא חשבתי עליה?
- יש לי מוצר/שירות שמתאים להרבה קהלי יעד- אך קשה לי להגדיר את כולם.
- יש לי קהל יעד מוגדר ואשמח לחשוב על שירותים/מוצרים נוספים המתאימים לקהל זה.
- אני טיפוס יצירתי ,תמיד יש לי רעיונות חדשים ואני נוטה תמיד להיסחף ולא פעם מאבד את הפוקוס.
- קשה לי להעביר באמצעות כתיבת תוכן את מהות העסק שלי –ייעוץ במיקוד וכתיבת תוכן יעזרו לי.
- לא הצלחתי להגדיר ללקוחות מה היתרון התחרותי שלי,מה הערך המוסף שלי ומה הייחודיות שלי.
- אני מתקשה בלתת כותרות מדויקות לשירות/מוצר שלי כך שיבינו במדויק למה הכוונה.
אם הזדהיתם עם אחד המשפטים –אשמח לעזור .
האם האתר שלכם זקוק למיקוד עסקי?
האם הגולש מצליח להבין תוך שניות ספורות ביותר מהם השירותים /מוצרים של העסק ?
- האם האתר פונה לכל קהלי היעד בצורה מדויקת ,ברורה ולא עמוסה מדי ?
- האם הגולש יכול לנווט באופן פשוט ויעיל לכל העמודים שאתה מעוניינים להציג בפניו ?
- האם המסרים השיווקיים של העסק עוברים בצורה בהירה וממוקדת ?
- האם הגולש יכול לקלוט את ייחודיות העסק גם במה שמוגדר "מסרים בלתי מילוליים"?
- האם "האווירה" של האתר משדרת את התדמית הנכונה של העסק ?
- האם התוכן עצמו כתוב בצורה שיווקית (אך לא מדי שיווקית) ,בהירה ובגובה העיניים ?
- האם הגולש יכול לקלוט את הבידול והייחודיות של העסק שלך מזה של המתחרים ?
- האם עיצוב האתר משדר מקצועיות, השקעה מחשבה ונותן מעטפת נכונה לתוכן האתר ?
אם עניתם חיובי על מעל 80% מהשאלות הרי אתרכם זוכה למיתוג באינטרנט.
ואם פחות מזה יש מקום לשפר ולשדרג את האתר .
מה כוללת פגישת המיקוד העסקי?
מקצוענים ומומחים ככל שנהיה, כבעלי עסקים קשה לנו מאוד לראות ולדעת מהו הערך המוסף שאנו נותנים ללקוחות- מהם היתרונות האישיים שלנו שהופכים את השירות שלנו לכזה שכדאי להגיע אלינו.
בתהליך המיקוד אני עוזרת לבעל העסק לשקף את רצונותיו, כישוריו ולהפנות תשומת לב לתובנות ופתרונות שמן הסתם ידועים אך לפעמים נסתרים או חבויים מהעין – לפעמים די בחידוד, ברעיון, בזווית ראייה אחרת ושונה כדי לפתוח דלת.
תהליך העבודה :
מומלץ ביותר להיכנס לתהליך מיקוד עסקי באינטרנט בתהליך בניית האתר או קודם לו.
במידה ויש אתר ומעוניינים לשדרגו זה הזמן להשקיע גם במיתוג האתר.
@ היכרות עם בעל העסק והעסק: כישורים ומיומנויות, מטרות ויעדים לטווח קצר וארוך.
@ חידוד זהות העסק או חשיבה מחודשת על זהות העסק ויצירת מיקוד המתאים להצגה באתר.
@ מיקוד והגדרה של סל השירותים/מוצרים וגיבוש סדר העדיפות הנכון להצגתם באתר.
@ זיהוי קהלי יעד של השירותים/מוצרים ובניית קונספט שיווקי אינטרנטי בהתאמה לקהלים אלו.
@ בידול העסק ביחס למתחרים באינטרנט- הגדרת נקודות חוזקה ומיצוי הפוטנציאל הגלום בעסק.
@ ייעוץ לבחירת שם /סלוגן המביאים לידי ביטוי את ייחודיות העסק.
@ ייעוץ להגדרת הכפתורים וחלוקה לקטגוריות תוכן.
@ ייעוץ והכוונה בלבד לכתיבת תכני האתר- העמודים הפנימיים ועמוד הבית.
@ ייעוץ לכתיבת ההדגשים והמסרים חשובים לעסק ואופן הצגתם באתר.
@ ייעוץ לגיבוש קונספט עיצובי מתאים לתדמית העסק.
@ מתן משוב בעל פה לעד 5 עמודי תוכן שנכתבו על ידי הלקוח.
תהליך העבודה כולל 6 שעות .
4 שעות פגישה מול הלקוח + 2 שעות מוקדשות ל:
קריאת עמודי התוכן /בחינת מתחרים/כתיבת סיכום.
מוזמנים להכיר את דרך עבודתי באמצעות המלצות לקוחותיי
פגישה ,חצי פגישה..
יש אפשרות לפגישה חד פעמית – פגישה בת שעה.
היות ומדובר בפגישה אחת –חשוב לי לתאם ציפיות עם הלקוח .
הצלחת הפגישה מבחינתי היא במידה והלקוח לוקח איתו מהפגישה :
תובנה אחת/רעיון אחד/פתרון אחד/קצה מחשבה שעליו לחדד /התבוננות שונה על אחד המוצרים/שירותים.
הפגישה נערכת באמצעות הסקייפ או במודיעין .
עלות הפגישה: 250 ₪ + מע"מ.