בשנת 2000 עם הקמת העסק שלי בתחום האינטרנט ,תחום הפרסום באינטרנט לעסקים קטנים לא היה קיים כלל.
הייתה זו שעתם של הפורטלים והאתרים הגדולים להתחיל להבין את המשמעות של פרסום באינטרנט על יתרונותיו שהלכו וגדלו משנה לשנה.
פרסום לעסקים קטנים באינטרנט צבר תאוצה בשנים האחרונות יחד עם הקמתם של אתרים רבים לעסקים קטנים. ומאז ועד היום השינויים שמתחוללים בענף האינטרנט על רבדיו השונים הם כה מהירים עד שפעמים רבות אני מדמה את התהליך ללקוחותיי כרכבת הרים שטסה במהירות מדהימה.
בעבר כאשר לקוחות שאלו את עצתי לגבי פרסום באינטרנט עסקים קטנים המלצתי באופן מובהק בקידום אתרים- קידום אורגאני בגוגל- מאז הדברים השתנו וכיום לפרסום באינטרנט לעסקים קטנים אני ממליצה על פרסום מקצוי בגוגל.
מהן היתרונות בפרסום בגוגל adwords ?
1. פרסום בגוגל adwords מאפשר לך להגיע באופן מדוייק ומהיר לקהל היעד שלך.
בחשיבה על קבוצות קהלי היעד שמתאימות עבור המוצר/שירות שלך, אני כותבת מודעות אפקטיביות שפונות
בשפה השיווקית המתאימה. מי שמקליק על המודעה הוא לקוח פוטנציאלי שלך.
2. פרסום בגוגל adwords - בניגוד לכל פרסום אחר שאינו מאפשר לדעת כמה מתוך אילו הנחשפים לפרסום
הם באמת הקהל שלכם, פרסום בגוגל adwords מאפשר לדעת באופן מדוייק .
3. עבור חשיפה למותג – אינכם משלמים– "לא הקליקו לא שילמת – אבל נחשפת ! בזמן מסך".
בשונה ממודעות פרסום בעיתון או ברושורים, פרסום בגוגל adwords מאפשר לערוך שינויים לכל אורך הקמפיין:
המודעות משתנות, ניתן להוסיף או להוריד מילות חיפוש בהתאם לתוצאות הקמפיין, להוסיף פנייה לקבוצות נוספות
של קהלי יעד או להוסיף מודעות למוצרים נוספים, בהתאם לנתונים המתקבלים בדוחות ולפי דרישתכם.
4. בפרסום בגוגל adwords אני מקפידה שהתקציב עלות לקליק יהיה מופרד מתקציב ניהול הקמפיין .
בדרך זו יש קיימת שקיפות מלאה לגבי נתוני ההקלקה על הקמפיין –
תוכלו לדעת בצורה חד משמעית כמה כסף הוקצב בעבור הקליקים בלבד.
5. עלות - תועלת בפרסום בגוגל adwords : זוהי הנקודה המכרעת בהתלבטות.
האם כדאי לי או לא? ובכמה לקצב את הקמפיין? על שאלות אלו אני נותנת מענה לאחר שאני מקבלת מכם מידע אודות השירותים/מוצרים ,קהלי יעד ומטרת הקמפיין .האתגר בעבודתי הינו דוקא עם תקציבים נמוכים שבהם יש צורך לפעול בחוכמה, יצירתיות ובזהירות.
ייעוץ לפרסום בגוגל ?
לפני שמתחילים לפרסם חשוב לי לדעת מהם המוצרים/שירותים של העסק אותם הוא מעוניין לפרסם בגוגל. לא תמיד פרסום בגוגל יכול להניב פירות יחסית לעלות קמפיין. לדוגמא אם לקוח מעוניין לפרסם ספר לרכישה -צריך לחשב בקפידה האם עלות תועלת תהיה כדאית עבורו.
כמו כן ייעוץ לפרסום בגוגל כולל גם התייחסות מעמיקה לאתר עצמו ולדפי הנחיתה שאליו יוביל הקמפיין. כל זאת כדי ליצור קמפיין מיטבי.